De overheid startte onlangs met de slogan 'Gebruik minder stroom tussen vier en negen, zo gaan we de elektriciteitspiek tegen' een campagne om mensen te vertellen hoe om te gaan met de drukte op het elektriciteitsnet. Met als doel erger te voorkomen (netcongestie).
De slimme boiler die wij recent kochten, past in die campagne. Al houdt deze geen rekening met de tijd, hij draagt zeker bij in het verlagen van de drukte op het elektriciteitsnet. Dat doet de boiler door bij voorkeur op te warmen als we lokaal meer zonnestroom produceren dan we zelf nodig hebben.
In dit artikel van Installatie Journaal deel ik mijn ervaringen van de eerste maand met de slimme boiler, de Blauwe Accu genoemd.